Greenfeemedlemskap 2024

greenfeemedlemskap 2024

Vi har 3 st olika greenfeemedlemskap 2024:

Vad är ett greenfeemedlemskap?

För att du ska kunna spela golf på en golfbana så måste du först boka en starttid och för att kunna göra detta måste du ha ett aktivt Golf-ID. Det vill säga du behöver vara medlem i en golfklubb. Man kan enkelt kalla det för ”golfens personnummer”. Om du redan har eller har haft ett Golf-ID så finns det med största sannolikhet sparat i systemet (GIT). Då behöver du bara bli medlem i en klubb för att få ditt Golf-ID återaktiverat.

Ett greenfeemedlemskap 2024 är ett billigt golfmedlemskap som medför att du får ett aktivt Golf-ID. Förr i tiden sa man brevlådeklubb men det begreppet försvinner mer och mer. I jämförelse med ett mer traditionellt golfmedlemskap, som kostar betydligt mer, är att det då även ingår en spelrätt på den klubbens bana. Det vill säga att man spela fritt på den banan. Har man ett greenfeemedlemskap 2024 så spelar man aldrig fritt på någon bana utan man erlägger en så kallad greenfeeavgift varje gång man vill spela. Själva greenfeemedlemskapet möjliggör därav att man kan boka starttider på vilken golfbana som helst i Sverige och utomlands.

Vi har 3 st olika former av greenfeemedlemskap 2024:

1. Greenfeemedlemskap – 375 kr
  2. Greenfeemedlemskap inkl Golfamore PLUS – 895 kr
  3. Greenfeemedlemskap inkl 3 st fria rundor – 1 300 kr

Vårt populäraste Greenfeemedlemskap 2024 är det som det ingår ett Golfamore PLUS. Golfamore har avtal med över 1300 banor där du då spelar för halv greenfee en gång. Med PLUS kan du spela för halv greenfee på många av banorna fler gånger.

Mer information om Golfamore hittar du här.
Vilka banor som är med i samarbetet hittar du här.

Vårt greenfeemedlemskap 2024 där det ingår ett Golfamore PLUS passar väldigt många golfare. Antingen så spelar man inte så mycket, men man vill ha möjlighet att spela och då till halv greenfee. Eller så spelar man mycket men inte på samma banan utan man åker runt och spelar på de banor som är med i Golfamore. Det är ett perfekt medlemskap om man har husbil/husvagn.

Teckna Greenfeemedlemskap inkl Golfamore PLUS redan nu för endast 895 kr!

Den senaste medlemsstatistiken från Svenska Golfförbundet visar att hela 26% av alla golfare har någon form av greenfeemedlemskap. Det visar att det är en väldigt populär medlemsform. Ett greenfeemedlemskap 2024 passar dig som inte spelar så mycket men vill ha möjlighet att spela ibland och som spelar på olika golfbanor.

Greenfeemedlemskapet är lämpligt för dig som inte spelar så mycket men vill komma igång och spela lite mer. Ett greenfeemedlemskap 2024 kan också passa dig som redan spelar mycket men på olika banor.

Sammanfattningsvis: Allt som ingår i vårt populäraste  greenfeemedlemskap 2024:

Greenfeemedlemskap inkl Golfamore PLUS – 895 kr

• Du får ett aktivt Golf ID inom några timmar
  • Golfamore PLUS 2023 (värde 694 kr), som berättigar spel till halv greenfee på över 1300 golfbanor
  • Exklusiva erbjudanden och rabatter via Golfamore Deals
  • På Vinberg kan du använda Golfamore hur många gånger som helst efter kl 12
  • 10% på Golfpaket på Vinbergs Golfklubb
  • SGF tidningen Golfa
  • Svenska Golfförbundets försäkring

Summering av syftet med ett Greenfeemedlemskapet 2024:

1. För att kunna boka starttider behöver du ett aktivt Golf ID.
  2. Du får ett aktivt Golf ID genom att bli medlem i en golfklubb.
  3. Ett greenfeemedlemskap 2024 är ett billigt golfmedlemskap.
  4. När du blivit medlem hos oss kan du boka starttider på alla banor i Sverige.
  5. Du spelar aldrig fritt utan betalar greenfee till den klubben som du ska spela på.
  6. Med Golfamore spelar du för halv greenfee på över 1300 banor varav över 200 i Sverige.