<< Hål 17      18    Banan >>

Medlemmar tipsar

Anne, hcp 22,5
Njut av utsikten! Jag försöker placera utslaget i öppningen mellan stenmuren till vänster och den höga björken till höger. Om utslaget inte är tillräckligt långt så fastnar den åtminstone inte i stenmuren och rullar vidare tack vare lutningen. Nästa slag något till vänster med riktning på huset vid driving rangen. Tredje slaget upp på green. Är flaggan placerad på nedre delen av green försöker jag att hamna med nedslaget till höger i sluttningen på green för att sedan rulla åt vänster. Allt för att undvika den stora bunkern till vänster.

Alf, hcp 21,7
Ett par 5 som dessutom är en dogleg. Här vill jag ha mitt utslag förbi den tvärgående muren. Sedan får jag gena över ruffen till höger. Där i ruffen vill jag inte hamna, Det kostar! Sedan har jag ett järnslag in till green som är stor och i två etage. Står flaggan på den nedre, tar jag en klubba längre för då brukar bollen rulla ner mot flaggan. Lycka till med en bra rond på Vinbergs golfbana!