<< Hål 5        Hål 7 >>

Medlemmar tipsar

Anne, hcp 22,5
Jag kan endast försöka ”gena” över vatten (ingen längre sträcka) när teemarkeringarna är placerade i framkant på tee. Därför blir målsättningen på utslaget oftast mitt på fairway förbi kurvan (dogleg höger). Andra slaget ska helst hamna på platån som finns ca 140m efter kurvan. Långt och rakt med andra ord. Därefter försök att nå green på tredje slaget, oftast krävs ytterligare ett slag.

Alf, hcp 21,7
En par fem med många risker: Out of bounds hela vägen till vänster och vatten till höger. Jag slår ut med driver. Min fade passar bra eftersom hålet går åt höger. Nästa slag försöker jag placera uppe på platån förbi hundrafemtio-pinnen. Eftersom green ligger upphöjd blir man lätt lurad att använda en för kort klubba för inspelet. Man behöver få ett högt slag för att få stopp på bollen.